Wednesday, January 5, 2011

HoBi den..

D3000
yg latest model D3100... cam best jer..


Azam 8 tahun dulu dah tercapai tahun lepas... nak memiliki DSLR sendiri.. saja suka².. admire tol aku kalau nampak photographer² professional kat luar² sana... dlm hati sangat lah terloncat² untuk memiliki... punya lama nak dpt beli benda alah nih.. hutang pun hutang lah.. janji dapat.. bagi aku kalau tak berhutang tak berharta.. nak beli cash lom tau lagi bila boleh beli...

Diam tak diam dah hampir setahun aku memiliki DSLR sendiri (baru habis byr hutang AEON)... dan hasilnyer.. bagi aku, kena banyak practice lagik... sbb belajar guna sendiri... tapi, tak terhenti kat situ jer... dah berazam plak tahun baru nih.. nak jugak pergi kelas NIKON tu.. 2 hari... yuran RM230.... bolehlah... ada sijil... yg penting aku nak belajar skills dia tuh... kalau sebelum ni tarah guna mode AUTO jerk.. mana tau pasni leh setting sendiri guna manual... huhuhu.. tak sabar.. tak sabar..

Hutang camera dah habis... dan dan dapat bonus ASB.. apa lagi dengan laju tak pandang kiri kanan aku gi sebat beli lens 55-300mm ... tp lom try lagik... harap² lebih menyeronokkan... and jap lagi nak beli speedlite SB700 pun cukuplah... maklumlah beginner.. esok kalau dah pro lain citer...

Nikon Lens 55 - 300mm
Nasib guna duit ASB, kalau duit gaji habislah....
SB700
Akan menjadi milikku...
Pesanan untuk diri sendiri  :
Nak layan minat tak der hal.. jgn sampai membazir...

Yang masih menjadi tanda tanya.. kenapa aku suka ambik gambar.....????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BMI CALCULATOR

Weight:


Height:



Your BMI is: