Friday, September 11, 2009

Holiday @ Malacca


Hai semua... pada 01/05/2009 aku n family pergi bercuti di Melaka.. walaupun aku pernah bersekolah di negeri yang bersejarah ni, aku tetap gak nak bercuti kat sini... best jugak tau bercuti kat sini ... sebab dah hampir 10 tahun aku tinggalkan negeri nih....


Pagi² lagi Daddy dah siap cuci kereta, aku pula sibuk mengemas barang² keperluan yang perlu di bawa. Si Kecik nih kalau dah pakai lawa-lawa mulalah dah tak boleh dok diam... orang baru nak angkat beg, dia dah ready tunggu dalam kereta....

~ huhu.. kereta yang baru lepas di cuci ~
~ tengoklah tu Si Kecik... dah stand by jerk ~

Masa on the way nak pergi, tetiba member hubby kol, so ape lagi... hubby pun ajaklah member nyer pergi sekali.. so sementara nak tunggu member hubby sampai, kami tetap meneruskan perjalanan, tapi slow² lah... Lokasi pertama yang kami tuju adalah Pengkalan Balak... sajer² dok kat tepi laut ni... bukan nyer nak mandi laut pun... sajer nak ambil feel jer...


~ aku n si kecik ~

~ wah.. bukan main concentrate lagi dia ~
So, keesokan hari nyer kami menuju ke Bandar Melaka yang penuh dengan sejarah nyer... dalam perjalanan tu sempat gak lah aku snap gambar ni dalam kereta...
~huhuhu.. romantik gitu ~
Terpegun gak lah aku, memula sampai kat negeri bersejarah nie, banyak sangat perubahan yang berlaku..huhuhu... Hubby kata nak masuk Animal World Safari... wahhh... mesti anak akulah yang paling suker skali.. dia memang gemar melihat binatang² nih.....
~ tengok jer lah gaya si kecik tuh....
~ ni lah kenderaan yang kami naiki ~
~ sekawan unta n rusa ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BMI CALCULATOR

Weight:


Height:



Your BMI is: